Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Asystent Rodziny


Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie Szczecińskim

ogłasza nabór na stanowisko - Asystent Rodziny

1. Stanowisko pracy:

Asystent rodziny - praca o umowę na czas zastępstwa od m-ca lutego 2015r.

Wymiar czasu pracy: pełen etat w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.

2. Wymagania niezbędne od kandydata:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego;

2) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystent rodziny ;

3) niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie, w szczególności za przestępstwa przeciwko

obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządowych,

4) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadanie pełni praw publicznych

5) wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu, tj.

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada wykształcenie:

* wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

* lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub co najmniej wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

2) kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona

3) kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.

3. Dodatkowe wymagania od kandydatów:

1) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

2) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

3) umiejętność współpracy w zespole,

4) odporność na sytuacje stresowe,

5) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

6) prawo jazdy kat. „B" i posiadanie własnego środka transportu,

7) znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

4. Zadania wykonywane na stanowisku:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

6) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

9) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

10) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

11) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

12) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

14) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny;

15) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

16) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

17) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

18) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

5. Wymagane dokumenty:

1) życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny,

2) kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

4) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,

5) oświadczenie kandydata o posiadaniu zdolności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

6) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,

7) oświadczenie kandydata, że nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona ,

8) oświadczenie, ze kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stargardzie Szczecińskim, ul. Rynek Staromiejski 5 pok. 204 II piętro do dnia 29.01.2015r. do godz. 15,30

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 091 578-70-70.

7. Dodatkowe informacje:

1) aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie Szczecińskim po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;

2) z kandydatami spełniający wymogi formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której zostaną poinformowani telefonicznie,

3) informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Stargard Szczeciński (www.bip.gmina.stargard.pl).

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze póżn.zm).

Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Stargardzie Szczecińskim
Anna Ładniak

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Robert Lange 15-01-2015 20:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Ładniak 15-01-2015
Ostatnia aktualizacja: - 15-01-2015 20:30